سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام .نوشته های دوست وبلاگی خوبم ضعیفه  من روکه میخواستم دوباره میلاد خانم فاطمه معصومه رو بهانه کنم تا متنی راجع به زنان داشته باشم  به بیان این متن وادار کرد .خوشحال می شوم نظر تمامی خواننده ها رو بدونم.

از جاده های طولانی غربت آمده بود ،به جست وجوی نگاه برادر . مسیر عبورش هنوز از رویش یاس‏های سفید معطر است که دست تقدیر ستاره دنباله‏دار و روشن، حضورش را به آسمان دورافتاده ومجهول قم کشانده بود .

از آن روز به بعد قم قداست یافت، یا، قم شناسنامه شیعه شد .بانوی کریمه من! از آن روز به بعد از چادرهای بانوان قم ،بوی عطر دعاهای شبانه ات ،بوی حضور آسمانی ات ،نه ،شاید بوی خودت می آید.

 اما نمیدانم چطور ربط دهم ،نگاه دخترانه و با شخصیت زنانه‏ات را با نگاه جدید برخی از زنان دنیایم ،نگرانی من نه به سبب آن‏هاست بلکه به سبب تلاش‏ها و فرهنگ سازی هائی است که بر روی زنان ودختران ما انجام داده می شود ،

جای تاسف که روزانه شاهدیم نهادهای غیر دولتی در داخل کشور در مورد زنان می آیند و همه ادبیات فمسینیستی را ترویج می کنند ،و اکنون ما ماندیم  ومی مانیم با بحرانی با نام فمینیسم .

 فمینیسمی  که دوری کردن از مردان را به هر شکلی لازم می بیند چون معتقد است عامل ظلم به زنان در طول تاریخ مردان بوده اند و متاسفانه از دینمان هم برای استیلای خودشان مدد می گیرند .

  به اعتقاد آنان تعهد تمام وقت زنان برای استحکام پایه های زندگی زناشویی ،یک تلاش بی ارزش است ،و باید وقت وانرژی آنان صرف تولید بازار شود .ولی به گفته شهید مطهری ((در این نهضت به این نکته توجه نشده است که مسائل دیگری هم غیر از تساوی وآزادی هست .  تساوی وآزادی شرط لازم اند ،نه شرط کافی . درین مکتب سهوا یا عمدا تساوی بجای تشابه بکار می رود و انسان بودن زن موجب فراموشی زن بودن وی میگردد .

 و این بدبختی فعلی ست که عمدا یا سهوا زن بودن زن و موقعیت طبیعی و فطری اش ،رسالتش ،تقاضای غریزی اش ،استعدادهای ویژه اش به فراموشی سپرده شود .))

 ولی باید بگم من وزنان امثال من این مکتب را شکست خورده میدانیم ،باید گفت مفتخریم که با بودنمان تعریف می شویم نه با جنسیتمان . این مذاهب نوعی دشمنی با خدا واصول اخلاقی  ست که خداوند ما را به آن فراخوانده است .

 اگر زنان پیام فمینیسم را بپذیرند و باور کنند قربانی وفاقد قدرت هستند ،همواره بازنده ،خواهند بود .فمینیستها در واقع نگاه نامهربانانه ای نسبت به زنان دارند .

با تکیه بر ایمان اعلام میکنم تا وقتی سایه ایمان یار مهربانمان بر سر ماست ،از برکت حس وجودی خانم فاطمه زهرا (س) و خانم فاطمه معصومه (س) هیچ وقت و هیچ هنگام وظیفه اصلیمان را فراموش نخواهیم کرد بلکه مفتخر به داشتن همچین مسوولیتی می مانیم .

 باید از مسوولین اردوی طهورا تشکر کنم چون یکی از  کتابها یی رو که اونجا هدیه داده بودن با نام فمینیسم در آمریکا تا سال ، خیلی 2003 برام سودمند بود .خواستم بیشتر بنویسم ولی گمون اینکه در حوصله یکی نباشه به همین چند بحث اکتفا کردم .

 حالا ما می مانیم واندیشه ای که پیش روی ماست .تصمیم گیرنده  اصلی خودمان هستیم .


نوشته شده در  پنج شنبه 86/8/17ساعت  3:11 صبح  توسط سمیه ملاتبار 
  نظرات دوستان()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آتش بدونِ دود
با احترام به آیه اَلَست
مرد ِ پابه ماه
چادر مشکی ِ خود را بتکانی در باد...
از خودکشی ِ شخصیتی حرف میزنم...
ران ِ ملخی از موری ناتوان
با چادری که تر شده از داغی ِ تنم
[عناوین آرشیوشده]