• وبلاگ : دم مسيحائي
  • يادداشت : زنان و ادبيات فمينيستي
  • نظرات : 6 خصوصي ، 46 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     
    سلام. من به اين واقعيت خيلي معتقدم كه تا مظلوم نباشه ظالم به وجود نمياد. اونايي كه براين باورن كه تو طول تاريخ بهشون ظلم شده، علت رو تو خودشون جست و جو كنن.البته اگر هنوز هم چيزي از زنانگي درشون باقي مونده باشه! درك نكرده اند علت خلقت زن رو و حالا بدنبال مردانگي مي دوند! ميشناختم كسي رو كه به فغان اومده بود كه: بابا! منم ميخوام زن باشم! خسته شدم از بس مرد بودم! واينه نتيجه ي ترويج فمينيسم كه حتي لذت زن بودن رو از زنان ما گرفته .
    مطلبتون فوق العاده بود.ممنون و خسته نباشيد.
    يا علي.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    خواهر بزرگوارم سلام

    متن متينتان را مطالعه كردم . دستتون درد نكنه. روشنگري در مقوله فيمينسم يا هر ايسم ديگه اي كه در دنياي امروز موجب دل مشغولي انسانهاي زمان ما شده خصوصا مردان و زنان سرزمين خوبمون تلاش ارزشمندي است كه مي تواند راهگشاي بسياري از جويندگان حقيقت باشه .

    اما من فكر مي كنم براي شناخت يك انديشه به جاي پرداختن به سير تاريخي اون يا آموزه هايي كه در حال حاضر ارائه مي كنه بايد اول بدون هر گونه پيش داوري مباني انديشه آنها رامورد مطالعه قرار داد و بعد با نگرش به زير ساختهاي اجتماعي و فرهنگي گذشته اجتماعي كه خواستگاه آن انديشه است آن انديشه را با تمام وجوه خودش و در بستر پيدايشش تحليل كرد تا به شناخت صحيحي از آن دست يافت .

    قطعا فيمينيسم هم از اين قاعده مستثني نيست . مطالعه اجمالي در مباني انديشه فيمينسم و اسباب پيدايش چنين انديشه اي در خواستگاه آن يعني غرب نشان مي دهد كه اين انديشه در بدو پيدايش خودش و در بستر زماني و مكاني آن محصول طبيعي نگاه آن روزگار به زن و ظلم غير قابل انكاري است كه به انسان بودن زن روا شده بود .گر چه بعدها اين عكس العمل طبيعي زنان توسط برخي ديگر به افراط و بيراهه كشانده شد تا جائي كه قوانين طبيعي عالم را هم مورد هجمه و حمله قرار داد اما اين بدان معني نيست كه ما تمام يك جريان را از بيخ و بن منفور و باطل بدانيم .

    مشكل ديگر اين است كه در كشور ما كه اساسا زير ساختهاي فرهنگي و اجتماعي متفاوتي از غرب داشته و دارد و ارزشها و ضد ارزشها در آن تعريفي ديگري دارند برخي از كسان كه نه مباني انديشه فيمينيسم را به درستي مي شناختند و نه به فرهنگ جامعه ايراني و اسلامي مان اشراف روشني داشتند به صرف وجود برخي مشتركات ميان آنچه بر زن غربي رفته بود و آنچه بر زن ايراني ، آموزه هاي دستخورده و به افراط افتاده اين انديشه را از غرب سوغات آوردند و بي آنكه بكوشند تا آن را مناسب فرهنگ و انديشه اسلامي مردم بومي كنند يكسر به ترجمه و ترويج آن پرداختند .

    اجازه بدهيد بگويم فيمينيسم در ايران بيش از آنكه يك انديشه باشد يك ابزار است . ابزاري كه نه در خدمت رهايي زنان از برخي تبعيضهاي ناروا و حتي غير مشروع قرار نگرفته بلكه با قرار گرفتن در دست گروه هاي سياسي زنان را به ابزار به قدرت رسيدن و جنجال آفريني بدل كرده است . نه فقط خدمتي در حق زن ايراني نكرده و نمي كند بلكه با از هم پاشيدن انديشه و فرهنگ ريشه دار او موجب به انزوا رفتن ، بي هويت شدن و مظلوميت خود خواسته او مي شود .

    هرگز منكر اين نيستم كه برخي سنتهاي رايج در مملكت ما حتا با نام دين موجب تضييع حقوق زنان و ظلم به آنان مي شود اما مشابهت بدان معني نيست كه زن ايراني با سابقه روشن اش همچون زن غربي است و بايد همان نسخه اي را درباره او به موقع اجرا گذارد كه براي زن غربي .

    زن مسلمان كه از نگاه قرآن در تمام فضائل انساني با مردان برابر است بلكه از همين جهتگاهي بر مردان فضيلت يافته و الگوي تمام اهل ايمان مي شود ( ضرب الله مثلا للذين امنوا امرأة فرعون ) با درك صحيح مباني انديشه ديني و نظام حقوقي اسلام ، هرگز منشأ ظلمي كه در حق او روا مي شود را در دين جستجو نمي كند و براي رفع ظلم از خود ، به ابزار ارزان اقتصاد محوران بدل نمي گردد .

    فرقهاست ميان انديشه يك زن مسلمان امروزين با زنان ديگري كه تنها هويت خود را در جنسيتشان مي بينند .

    مي دانم خسته تان كردم ، مرا ببخشيد باور كنيد اين روزها وقتي دستم روي كيبورد مي رود خود به خود نوشته ها از آن مي ريزد و انگار زمام اختيارشان را از كفم مي گيرند . وقتي به خود مي آيم كه سطرهاي طولاني نوشته ام و خواننده ام را خسته و فرسوده ساخته ام .

    به هر روي از شما و خوانندگان خوبتان پوزش مي خواهم و پويايي انديشه و صفاي باطن و تعالي روحتان را از درگاه ايزد متعال خواهانم .

    سربلند و پيروز باشيد .

    يا حق

    سلام عليكم

    ميدونيد بنظر من هركس به قدر ظرفيتش از اين بزرگواران بهره ميبره . بعضسي ها لياقتشون فقط شفاي جسماني است . بعضي ها شفاي دل. بعضي ها دوست ميشوند . بعضي رفيق ميشوند . بعضي ها دل ميدهد . بعضي ها ...

    الهي عاقبت به خير بشيم . با خاطره اي بروزم . قابل بدونيد...

    مطلب جالب وخوبي بود

    من يكي از اشناهامون كه متاسفانه زياد اهل حجاب نيست دراين باره زياد بحث ميكنيم مطلب شما خيلي كمكم كرد ممنونم

    اگه درباره زن وحجاب مطالب ديگه اي داشتيد حتما برام بفرستيد يا بنويسيد

    راستي به وبلاگ اين حقير هم سر بزنيد ونظر بديد ممنون ميشم

    وبلاگ شما رو به لينكم اضافه كردم البته با اجازه شما

    سلام عليكم

    حال شما؟

    اگه ظلمي هم شده از طرف خود خانوما بوده... آخه اصولا مردا عرضه ي ظلم كردن هم ندارن

    سلام عليكم
    آخرش ما متوجه نشديم اينا از اين فمنيسم چي مي خوان ... چه خبره


    با اجازتون مطالعه مي كنم بر مي گردم

    سلام. اين متني كه نوشتيد جداً آدمو به فكر فرو مي بره...و حقيقتاً هم توي دنياي امروز، تصميم گيرنده ي اصلي خودمون هستيم.

    راستي تشكر كه به وبلاگ من سر زديد. البته توصيفات شما هم كم قشنگ نيست ها!

    سلام .

    افكار پيچيده اي كه قانون طلبيعت رو مي خواهند تغيير دهند بدون شك شكست خورده هستند

    زندگي دوسر دارد يك سر زن ويك سر مرد خدا چنين مقرر كرده كه اين دو مكمل هم ديگه باشند ...

    يا علي

    ان شاءالله بتونم دوست خوبي باشم برات
    و چيزاي زيادي كه بلدي رو يادم بدي
    سلام خانوم
    ممنون از محبتت
    منم از اينكه با شما آشنا شدم خيلي خوشحالم

    با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما دوست عزيز که در عرصه ي اطلاع رساني و خدمت به دين مي کوشيد؛

    از شما درخواست مي کنم که در اسرع وقت به وبلاگ اسلام حقيقي سري بزنيد تا نتايج تحقيقات خود را در رابطه با دشمنان مهدويت با عنوان «فراماسونري: دجال آخرالزمان» خدمت شما ارايه نماييم .اميد است که کمکي هر چند کوچک به منتظران موعود عصر (عج) در رابطه با شناخت نشانه هاي ظهور شود. ان شا الله در اين مقاله ها خواهيد ديد که تشکيلات فراماسونري شباهت هاي اعجاب آوري با آن چه که در باب دجال در روايات اسلامي آمده است ، دارد که اين شباهت ها حتي شامل يک چشم بودن دجال، يهودي بودن او، فتنه در بيت المقدس و ... نيز مي شود که اين مسايل در قالب عکس ها و فيلم هاي بيشماري بيان شده اند. لطفاً در صورتي که مطالب مقالات را مفيد دانستيد ديگران را نيز به خواندن آن ها دعوت کنيد و يا اين مقالات را با حفظ امانت کپي نماييد. زيرا همان طور که خواهيد ديد متاسفانه وقت تنگ است و دشمنان اسلام تلاش دارند تا سال ???? حکومت جهاني شيطاني را تشکيل دهند. اين مساله اهميت اطلاع رساني هرچه سريعتر را بيشتر نشان مي دهد. پس لطفاً به ما در نشر اين مطالب ياري رسانده و بدانيد که ان شا الله ظهور نزديک است و با زمينه سازي نزديکتر مي شود.

    تمامي مطالبي که در مقالات مي آيند مستند و جدي هستند و در اين مقالات از فيلم ها و عکس هاي متعددي استفاده شده است. بنابراين خواهشمنديم که در آن ها تامل بفرماييد.

    لازم به ذکر است که در اين مقاله، به ترفند هاي فراماسونري در تشکيل حکومت جهاني شيطاني نيز پرداخته شده است که از جمله ي اين ترفند ها مي توان به پيشگويي هاي دروغين نوستراداموس، فيلم 300، نبرد کذايي آرماگدون و ... نيز پرداخته شده و ارتباط اين مسايل با فراماسونري نيز با اسناد و دلايل معتبر بيان شده است. بنابراين خواهشمنديم که همه ي بخش هاي مقاله را مطالعه فرماييد. پيشاپيش از سنگين بودن وبلاگ به دليل حضور عکس هاي زياد در مقالات، عذرخواهي مي نمايم.


    با تشکر

    خادم الامام (عج)

    سلام خانمي
    من عامل ظلم به زنان را مردان نمي دانم ؛ چون ظلمي از جانب همسرم ، برادرم ، پدرم ، و مرداني كه با آن ها زيسته ام نديده ام .
    راستش را بخواهيد ظلمي صورت نگرفته فقط سنت ديرينه اجرا مي شود به قول همين دوست وبلاگي مشتركمون ، حرف ضعيفه و قويه بودن است
    يكي خود را برتر و قوي و صاحب اختيار مي داند و ديگري را ضعيف و ناتوان و بدون اختيار .
    و اين خود از حس مردانه اش نشات مي گيرد كه مي خواهد ظرافت زني را زير دستان پر توان خود محافظت كند .
    آيا زنان نمي پسندند كه مردي زير چتر حمايت خود ، آنان را محافظت كنند؟
    اما عزيزم من به شدت از مرداني كه استعداد هاي ذاتي زني را به عنوان يك انسان ناديده مي انگارند شاكي ام .
    شما چطور؟
    مستدام باشيد

    سلام آبجي جونم

    آخ كه من دلم خونه از اين عقايد فمينيستي .

    به قول معروف اومدند ابرومون رو درست كنند زدند چشم و چالمون رو هم در آوردند ببخشيدا خيلي غلط كردند به بهانه ي دفاع از حقوق زنان اين عقايد صد تا يه غاز فمينيستي رو در آوردند . همه ي دنيا بايد بيان احترام به حقوق زن رو از پيامبر عزيز من ياد بگيرن . نه اينكه بيان عقلهاي ناقصشون رو بريزن رو هم و همون يه ذره شخصيت رو هم از من بگيرند . خيلي ممنون كه به اين موضوع توجه كردي و راجبش مطلب نوشتي خيلي خوب و به جا بود . يا حق

     <      1   2   3   4      >